کاروان نورالنبی (ص)-24006

کاروان نورالنبی (ص)-24006
حج تمتع 94
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کاروان نورالنبی (ص) و آدرس nooronabi94.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 ب: ورود به عربستان

باعنایت به قوانین و مقررات امنیتی عربستان، به هنگام ورود در فرودگاه‌های عربستان (جده يا مدينه‌منوره) انگشت‌نگاری و تصویربرداری از چهره مسافران امری معمول و رایج بوده و پس نسبت به این مسئله هیچ گونه حساسیتی نشان ندهید. همچنين پليس عربستان از ورود هرگونه دارو كه مشتقات و يا حاوي مواد مخدر و كدئين باشد، جلوگيري مي‌كند.

هنگام سوار شدن به اتوبوس در فرودگاه جده يا مدينه، شماره اتوبوس خود را به ياد داشته باشيد تا در هنگام پياده و سوار شدن، دچار مشكل نشويد. در صورت گم شدن يا بروز هرگونه تأخير، در فرودگاه به دفتر ستاد حج مستقر در فرودگاه مراجعه كنيد.

پول و اشياء قيمتى خود را در ساك قرار ندهيد و حتى الامكان آنها را به همراه داشته باشيد يا به صندوق امانات هتل بسپاريد.

زائران در مكان‌هاي شلوغ از جمله ميقات‌ها، هتل‌ها، مشاعر، خيابان‌ها و هنگام طواف مراقب باشند تا مورد سرقت قرار نگيرند. زائران هنگام تردد در خيابان‌ها حتماً از محل‌هاي خط كشي عابر پياده عبور كنند، در غير اين صورت  و بروز تصادف، زائران مقصر هستند.

در طول سفر به سرزمين وحي از حضور در نزاع‌هاي خياباني، تجمعات زائران ديگر كشورها جداً خودداري كنند.

از تردد انفرادی در خیابان­ها و عزیمت به حرمین شریفین حتی­المقدور اجتناب شود.

سعی شود به همراه زایران کاروان و به صورت گروهی یا چند نفره رفت و آمد نمایید.

ج: توصیه‌های مهم در شهرهاى مقدسه

از توزیع هرگونه کتاب، نشریه، دعا و امثال آنها در حرمین شریفین و بيرون از هتل‌ها، نگاه غضب ناک، بحث و مشاجره با مأمورین سعودی، خواندن نماز فرادا در هنگام برگزاری نماز جماعت در حرمین شریفین در شهرهاي مدينه منوره و مكه مكرمه اجتناب شود.

از عکسبرداری و فیلمبرداری به هنگام اقامه نماز، سجده بر مهر و امثال آن، گذاشتن قرآن مجید بر روی زمین، بریدن یا کشیدن نخ پرده کعبه و مكالمه با تلفن همراه هنگام برگزاری نماز جماعت خودداري گردد.

از برداشتن قرآن با کفش در يک دست و گذاشتن کفش روي زمين در حرمين شريفين اجتناب شود.

بوسیدن و تبرک جستن به در و دیوار و آستان مقدس حرم شریف نبوی(ص) و مرقدهای مطهر ائمه مظلوم بقیع(ع)، گرفتن کفش به سمت مرقد مطهر پيامبر اسلام(ص) و خلفا در مسجدالنبی(ص)  و اشخاص، روشن کردن شمع در حرم شریف نبوی(ص) و بقیع، از ديگر اموري است كه زايران بايد از آن اجتناب گردد.

از توزیع نذورات (حتی دادن یک شکلات به کودکان)، ورود غیر مجاز به طبقات برج ساعت که در کنار مسجدالحرام واقع شده، سیگارکشیدن در محوطه‌های حرمین شریفین و انداختن آب دهان در حرمین شریفین و بقیع امتناع گردد.

زايران از برداشتن پول، گوشی یا هر شیء متعلق به دیگران از روی زمین به ويژه هنگام طواف جدا خودداري كنند.

تلصیق از مواردي است كه ماموران سعودي با آن به شدت برخورد مي‌كنند، زائران مرد بايد در هنگام طواف مراقب باشند تا حتی‌المقدور بدن آنان با بانوانی که جلوی آنان قرار می‌گیرند تماس پیدا نکند. معمولا دستگیری به این اتهام در کنار حجرالاسود که از شلوغی خاصی برخوردار است اتفاق می‌افتد و اثبات اینکه شما محرم خود را براي استلام حجرالاسود همراهی ‌کرده‌اید، امری دشوار است.

زائران محترم قبل از شرکت در نمازجماعت حرمين شريفين از  روحاني کاروان در خصوص برخي احکام خاص نمازهاي جماعت اهل سنت اطاعات لازم را کسب کنند، به زائران محترم توصيه مي‌شود در نمازهاي ميت حرمين که اغلب بعد از نمازهاي واجب اقامه مي‌شود شرکت نمايند.

هنگام اقامه نماز يا اوقات نزديک به وقت نماز از خروج از مسجد النبي(ص)، يا مسجد الحرام جداً اجتناب شود.

د: خريد از بازار

از خريد اجناس حجيم و كالاهاى صوتى، تصويرى و برقى كه بهاى آنها معمولا در ايران ارزان‌تر است، خوددارى كنيد. سازمان حج و زيارت به زايران توصيه كرد از خريد كالاهاي حجيم و الكترونيكي در عربستان خودداري كنند.

بردن هر وسيله‌اى به داخل حرم مطهر پيامبر(ص) و مسجدالحرام ممنوع است،‌ همچنين بيرون حرم نيز جاى امنى براى گذاشتن اثاثيه نيست، رئيس سازمان حج و زيارتبه زايران توصيه كرد زمان خريد را طورى تنظيم نماييد كه پس از خريد اجناس از بازار، مستقيماً به هتل يا محلّ سكونت خود بروند. هنگام برپايى نماز جماعت، از تردد در خيابان‌ها و نشستن كنار پياده روها و فروشگاه‌ها جداً اجتناب شود و بانوان از بحث و جدل، خنديدن با صداى بلند، اصرار و چانه زدن با مردان بيگانه جداً پرهيز كنند.

هـ: پرهیز از بحث های بیهوده

با توجه به تبلیغات گسترده وهابیت در حرمین شریفین به ويژه در اطراف بقیع و ایجاد شبهه برای زائرین، از حجاج ايراني خواست تا با ماموران و مبلغاني كه در بقيع هستند وارد بحث و مجادله نشوند.

از انداختن عریضه، برداشتن خاك، بستن نخ به پنجره‌های بقیع، سخن گفتن با صداي بلند، بلند خواندن زیارتنامه، گرفتن كتاب‌ها وادعیه كه از طرف مبلغان سعودی توزیع می‌شود، جدّاً خودداری كنند تا ضمن حفظ آرامش خود، موجب تحریك مأموران سعودی نشوند.

و: توصيه‌هاي بهداشتي:

همراه داشتن داروهایی که در ایران مصرف می‌کنید به میزان 40 روز(در صورتی که داروها از مواد مخدر تشکیل می‌شوند با پزشک مجموعه کاروان و مدیر کاروان هماهنگی شود). همراه نداشتن وسايل ضروري مانند عينك دارو و ... باعث سرگرداني شما در زمان انجام مناسك مي‌شود، حتما آنها را همراه خود ببريد.

دست‌هاي آلوده و ناخن‌هاي بلند منبع انتشار آلودگي و باعث ابتلا به انواع بيماري‌هاي واگيردار است. با استحمام و شستن و تعويض لباس، از اذيت شدن هم كارواني‌هاي خود جلوگيري كيند. پیاده روی منظم تا قبل از اعزام به سرزمين وحي.

در پايان نيز مطالعه كتاب‌هاي سودمند و كاربردي در باره حج پيشنهاد مي‌شود. پایگاه بعثه رهبری به نشانی www.hajj.ir در اين زمينه اقدام به تولید نرم‌افزار موبایلی کتاب­خوان حج کرده است.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: توصیه ها، ،
برچسب‌ها:
[ دو شنبه 5 مرداد 1394برچسب:کاروان نور النبی (ص),حج تمتع 94,شیراز,فارس,حج,کعبه,مکه,مدینه,جلسات کاروان,مذهبی,توصیه, ] [ 17:17 ] [ حجت اله سلمان پناه ] [ ]

.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

کاروان نورالنبی (ص) حج تمتع 1394 استان فارس - مدیر کاروان حجت اله سلمان پناه
آرشيو مطالب
شهريور 1394
مرداد 1394 تير 1394 بهمن 1393
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 64
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 71
بازدید ماه : 71
بازدید کل : 2736
تعداد مطالب : 49
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1